Freitag, 4. Februar 2005

Annas Identität geklärt!!

Sie ist deutsche Staatsbürgerin und hat Permanent Resident Status in Australien. Sie ist psychisch krank und aus einem Krankenhaus geflohen, weil sie das Eingesperrt sein nicht mehr aushielt. Ihr Name ist Cornelia. In dem Augenblick in dem ich diese Zeilen tippe sitzt Cornelia bereits im Flugzeug nach Hause.

An dieser Stelle möchte ich mich bei allen bedanken, die mich mit Informationen versorgt und mich dabei unterstützt haben, die wirkliche Identität Annas zu finden. Ihr habt ihr damit sehr gehofen!

From: "Pamela Curr" pcurr@netspace.net.au
To: Marcus@MarcusStarck.com
Subject: Anna/Cornelia family found
Date: Fri, 4 Feb 2005 11:41:38 +1100

Marcus - You were right

Anna - real name Cornelia - family have found her as a result of the Age article.

She is not an asylum seeker.She is mentally ill and has been listed as a missing person since September. She has lived in Australia since she was a baby-18months old. Her family listed her as a missing person in September last year.

She has been locked up in isolation in Baxter-getting sicker and sicker.

Her advocates have been the most vulnerable people in Australia today-firstly the Aborigines who found her in a distressed state and tried to get help for her in North Queensland by taking her to the police who instead of checking the missing person register and photos, handed her over to immigration who flew her to Port Augusta and locked her up in isolation in Baxter.Anna was in a psychotic state and her greatest fear was to be locked up. The terrible consequence was that instead of a psychiatric hospital , she found herself in an isolation room in Management at Baxter, under 24 hour lights and then in RED ONE locked up for 20 hours per day.

What happened to Anna is not only a tragedy but an indictment on human rights in Australia today.

Pamela Curr
ASRC Campaign Coordinator

"You can judge politicians by how they treat refugees; they do to them what they would do to everyone else if they could get away with it".
Ken Livingstone, Mayor of London



5 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Gratuliere! Gott sei Dank ist dieser Frau geholfen!

Dirk

Anonym hat gesagt…

Ja, gute Arbeit Marcus, hab die Geschichte gerade auf australien-info.de, aber was sind letztendlich die Konsequenzen dieser Geschichte?

Alex

Anonym hat gesagt…

Eine Geschichte mit gutem Ende. Und das von einem bekennenden Hardboiled Noir Pulp Autoren ;-)

Hut ab, für dein Engagement!

Helmut Klein

Anonym hat gesagt…

Ich bin sicher die Geschichte um Anna/Cornelia/BX8311 wird in einem deiner Bücher auftauchen! Die ist einfach zu gut, um unter den Teppich der Vergessenheit gekehrt zu werden!

Auch von mir ein Kompliment für deine Arbeit!

Anonym hat gesagt…

Ich komme von australien-info.de hierher. Auch ich liebe happy ends. Ich habe nur eine Frage. Wirst du dich für die anderen Flüchtlinge, die immer noch eingesperrt sind genaus so stark machen wie für Cornelia?

Eric